Vilšanās un aprēķins – vai ‘Taxify’ ērai Latvijā ir pienācis gals?

Šodien Soross un Lembergs samaksājis, lai vērstos pret komforta un laba servisa deficītu. Ja vēl neizlasīji to iekš Delfi, tad šeit būs. Atstāj komentāros savu mīļāko Taxify šofera pastāstu.

Šodien uz sienas ar naglu uzvilku jau vienpadsmito svītru. “Taxify” tuvojas otrajai nedēļai, kopš ir izlēmuši kļūt par “Panda Taxi” ar smukāku aplikāciju un brīvākiem uzskatiem latviešu valodas lietojumā. Šajās dienās, kopš “atjauninājumu” veikšanas, mans aizvainojums nav mazinājies. Gluži otrādi – audzis, jo ar katru momentu saprotu, cik ļoti pieradis biju pie kvalitatīva servisa un to, ka uzņēmums to gluži kā konfekti zīdainim ir vienkārši izrāvis no rokām, lai aizbāztu sev aiz vaiga.

Kopš pie apvāršņa parādījās “Taxify”, tas lieliski papildināja manu ikdienas dzīvi. Sabiedriskā transporta lietošanu izdevās samazināt līdz minimumam, savukārt velosipēdu atstāju brīvajam laikam, lai ar to klusībā nodotos sportiskām aktivitātēm, neriskējot, ka mani kāds noturēs par vienu no tiem muļķiem, kuri ar krītiņiem zīmē velojoslas uz Brīvības ielas un tad ir šokēti, ka tās kāds nodzēš. Turklāt, sēžot takša aizmugurējā krēslā, vienmēr varēju darīt biznesa lietas pie kompjūtera, sajūtoties veiksmīgs, svarīgs un ietekmīgs. Brīžiem pat iztēlojos, ka esmu Šlesers un apvaicājos šoferim, vai viņam nav kāds dēls vakanču meklējumos.

“Taxify” šajā ziņā bija tas, kas ietekmēja manus paradumus, jo beidzot no neglītā takšu karteļu biznesa šis tīrais brends piebrieda tikpat stingri un pamatīgi, cik neveikla erekcija brīdī, kad pamatskolā bija jāiet pie tāfeles.

Lielākais “Taxify” plusiņš nenoliedzami bija iespēja izvēlēties mašīnu. Protams, daļēji runa ir par komfortu – ja 1 minūtes attālumā bija 5 automašīnas, tad es vienmēr devu priekšroku jaunākajam modelim. Ko tur liegties, arī uz ballēm es labprātāk izvēlējos kādu tuvumā esošu melnu BMW. Tīri ar mērķi atstāt iespaidu uz čomiem un čiksēm, un čomu čiksēm. Ar 2008. gada Ford Focus atstāt iespaidu ir grūti. Un par “Premium” es neesmu gatavs maksāt, ja nezinu, vai man atkal neatbrauks pakaļ gluži vienkārši nomazgāts “Volvo”.

Apziņa, ka tu pats izvēlies automašīnu, kurā mērosi ceļo no punkta A uz punktu B, bija tikai viens no lielajiem plusiem. Vēl plusiņš bija jēga no reitingu izteikšanas vadītājiem. Ja agrāk šoferi bija ieinteresēti saņemt labu vērtējumu, lai neizskatītos slikti uz pārējo fona, tad šobrīd viņiem motivācija ieiet dušā pirms sēšanās pie stūres ir krietni mazāka.

Nu un, ka Sergejam ir 3,5 zvaigznes? Es tāpat nevaru nosvaipot pa kreisi viņa automašīnu, tāpēc būšu spiests visu ceļu ostīt sakarinātās aromātiskās eglītes, klausīties Top radio un ciest no apziņas, ka maksāju tieši tikpat, cik būtu maksājis par kādu jēdzīgu automašīnu. Un, lūdzu, pietaupiet savu “mums ir svarīgs tavs vērtējums, lai kompānijas iekšienē uzraudzītu kvalitāti”. Ja jums patiesi rūpētu klienti, tad, pirmkārt, šādas izmaiņas nebūtu notikušas.

Pirms šo teoriju izteicu skaļi, atļāvos apvaicāties pāris šoferiem, vai atjauninājumi ir tik ļoti vērsti uz klientu, cik ļoti to mēģina iestāstīt “Taxify” oficiālais paziņojums. Gan viens, gan otrs vadītājs visnotaļ vaļsirdīgi atzina, ka nē – viņi paši kā “Taxify” aplikācijas lietotāji jūtoties vīlušies. Taču kā vadītāji priecīgi, jo vairāk varēs nopelnīt.

Tāpat kompānija savā paziņojumā apgalvo, ka “tagad izsaukt auto turpmāk būs vēl ērtāk!” Nopietni? Kādam bija baigi grūti izsaukt auto pirms tam? Tuvākais auto taču tāpat rādījās pirmais, vai ne?

Tāpat viņi saka, ka “tev būs iespēja redzēt sava brauciena izmaksas jau pirms brauciena uzsākšanas.” Atļaušos nedaudz palabot – “mēs tagad zinām, ka tavi braucieni izmaksās 2,50€ kā minimums.” Es nezinu, kas ir sliktāk. Jaunieviesumi jeb veids, kurā tie tiek pasniegti. Man derdz, ka “Taxify” vadības līmenī ir domājuši, ka klienti ir tik dumji, lai neatšķirtu prastu aprēķinu no “hei, hei, mums ir labas ziņas – aplūko, kā tu maksā vairāk par daudz ierobežotāku servisu! =)”

Turklāt “Taxify” lēmuma blakusefekti nav skatāmi tikai komforta un ētikas līmenī. Piemēram, jau otrajā dienā pēc atjauninājumu ieviešanas uz darbu es braucu ar busiņu, jo, sasodīts, tā bija tuvākā automašīna. Savukārt tad, kad piektdienas vakarā būs prāvākam bariņam jātiek mājās no strelkas Ķengaragā, tad, lūk, mikroautobusu izsaukt nevarēsim.

Arī “premium” segments ir ļoti tālredzīgi sačakarēts, zinot, ka starp “premium” automašīnām ir vismaz viens vecs limuzīns. Es zinu, jo pats reiz vizinājos ar to pa pilsētu, jo tā šķita lieliska ideja. Ja es vēlēšos uz kādu darba tikšanos doties ar viņu solīto paaugstinātā komforta auto, tad kur ir garantija, ka pie manis neieradīsies tieši šis limuzīns un es neizskatīšos gluži vienkārši pēc loha? Ja viņi ir likvidējuši limuzīnu no izsaucamo automašīnu klāsta, tad arī tas ir skumji, jo “Taxify” tādā gadījumā vairs nav pieejams limuzīns. Pie jaunās sistēmas ieguvējs nav neviens!

Agrāk viņiem bija iespējams izsaukt automašīnas ar bērnu sēdeklīšiem vai elektroniskās automašīnas. Vai tas nozīmē, ka līdz ar atjauninājumiem “Taxify” politika uzliek mīksto uz jaunajiem vecākiem un ekoloģiju?

Viņu mājaslapa, protams, norāda, ka nē, jo “tiks samazinātas ne tikai brauciena izmaksas un patērētais degvielas daudzums, bet arī automobiļa radītā oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzums”. Zināmā mērā šim varu piekrist, jo, ja tu pārstāj braukt ar taksi un atgriezies pie ričuka, tad tas tiešām ir labāk gan finansēm, gan dabai.

Nu neko, cerēsim uz ātru “Uber” ieviešanu Rīgā. “Taxify” bezkonkurences ēra ir kļuvusi bezkaunīga.

12 Replies to “Vilšanās un aprēķins – vai ‘Taxify’ ērai Latvijā ir pienācis gals?”

  1. Nesekoju līdz kas jums tur par bardaku notiek, bet no šī raksta sapratu vairāk nekā no visādām “ziņām” “masu mēdijos”.
    Bet… nu… vajag nopīdot sourci no kaukāda Uberify. Tad varētu izgraizīt lieko, pielabot un plaģiāts gatavs!
    To neoficiāli nolikt uz kaukāda “can’t touch this!” servera, kaukāds .tk domēns kur arī appu nokačāt, un AIZIET!
    Bik padalīt appa adresi tiem taksistiem kas tagad neapmierināti, un aizies tas pasākums nedēļas laikā.
    Un VIDs var sūkāt spirālisku, pilošu pimpi. Galnais iekāpjot mašīnā jāiepazīstās ar šoferi, tjip “Sveiks mani sauc …! Kā iet?” tad šoferis atbild, un viss, braucējs ar šoferi ir pazīstami, nekāda uzņēmējdarbība, 1kārši čoms čomu paceļam paved kaukur. Kāpjot ārā frāze: “Klau, es te bik nosmērēju benķi, konfekte/pildspalva/eļļainas biksas. Cik teu par moiku iedot?” Šoferis nosauc ciparu. Viss.

  2. Kas tas taads par biznesu, ka auto nesanāk bet regulāram taksim sanāk ?
    A ir taads, kur alum sanāk a šņabim nē..vai labāk heroīnan nē….

  3. Nevaru sagaidīt autopilota tehnoloģiju ieviešanu sadzīvē, kad cilvēks varēs pildīt cieņpilno pasažiera lomu. Aizbrauc uz lidostu un, ja negribi maksāt par stāvvietu, pasaki savam auto, lai diedz mājās. Atgriežoties, piezvani savam auto, lai atbrauc un sagaida pie lidostas. Utt., utt. līdz mašīnu sacelšanās iznīcinās cilvēci. Vainīgi pie tā būs slikta takšu servisa sniedzēji. Tāpēc viedais un antiliberālais konservatīvisms mūs māca, ka viss ļaunais, tfu…, jaunais pasauli ved taisnā ceļā uz iznīcību. Lai arī cik slikts un dārgs nebūtu takšu serviss, konservatīvo vērtību kopējam pie tā ir jāturas ar zobiem un nagiem, nepieļaujot nekādus perversus jauninājumus, kas automātiski novedīs pie katastrofas.

  4. Taxify? Ubagiem nav sava automobīļa vai arī visi iedomājušies dzīvot metropolē, ka apkārt jāpārvietojas taxī? Tipa nūjorka vai londonija?

  5. Nu bet tas jau arī ir iemesls
    – Uber nāk Latvijā, par spīti tam, ka taksisti aktīvi cenšas uzlikt šķēršļus – sak, licences vajagot “īstenam” taksim utt. Tipa Janka no blakus padjezda ir daudz, daudz sliktāks vadītājs, nekā Andrejs ar Panda un pilnīgi latviešu valodas neprasmi un waze, kas iezīmē tikai visgarākos ceļus.
    – Uber visticamāk ienāks arī par spīti šiem protestiem. sapiķos, kur vajag un taksistu ģilde varēs ieskrieties. Nav jau nekas pretī viņiem, bet nu večiem jāsāk dzīvot līdzi laikam.. turklāt lielākā daļa braucēju vienmēr sūdzas par savām firmām – tagad būs leiliska iespēja strādāt ‘uz sevi’.

    – UN uber ienākos būtiski apgrauzīs vistiešāko konkurentu – Taxify, kas šobrīd bauda brīvību un nenormālu peļņu. Taxify to jūtot dara vienkāršu lietu – grābj ko vien var, lai maksimizētu īstermiņa peļņu un lai audzētu apgrozījumu un tad fiksi kādu daļu pārdotu. Iespējams, ka pat tam pašam Uber centīsies iesmērēt – sak jau gatava platforma, plāksterē virsū savu vārdu un klienti jau kabatā.

  6. Interesanti, ka mūsdienās ir strādājoši un, kā pēc raksta noprotu, normāli pelnoši cilvēki, kuri ikdienā pārvietojas ar taxi! Es, piemēram, ikdienā braucu ar mašīnu, bet taxi izmantoju tikai tajā reizēs, kad man pilnīgā lopā jātiek no kluba mājās vai arī līdz tuvākajai viesnīcai, lai noļeckātos ar kādu klubā padcepītu slampu. Un, atklāti sakot, tajos gadījumos man ir dziļi vienalga – vemt žopelī vai ļurbināt gribošu babuli uz hrenaulta pakaļējā sēdekļa. Pilnīgi pajāt, vēl jo vairāk tādēļ, ka zinu – rīt atkal varēšu braukt ar kvalitatīvu auto.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *