Velosipēdistu lutināšana – 2014. gada valsts prioritāte

Nesen, šķirstot internetu, uzdūros šādai te vēstij – Silenieks: “Pēc manas iniciatīvas, lai riteņbraucējiem būtu mazāka interese braukt pie sarkanās gaismas, šodien Skolas un Elizabetes ielu stūrī paši ierakām kāju un roku balstu. Cilvēki uzreiz lieto:) . Atbrauc, pielaiko, kritizē!!! Paldies Infrabūve kolektīvam par darbu! @veloriga @divritenis @csdd_lv @rdsvs”
Aktīvie Rīgas eko-jaunieši steidz apsveikt ar priecīgiem komentāriem, tā teikt – Rīgā jau sen kas tāds bija nepieciešams. Tas ir tieši tas, kā mums pietrūka! Ja autovadītājam noteikumu nepārkāpšana ir uzskatāma par normu, tad skaidrs, ka riteņbraucēji par to pelnījuši apbalvojumu.

Uzskatu, ka idejas iniciators nav domājis pietiekami plaši, tāpēc piedāvāju papildu uzlabojumus, kas varētu vēl vairāk kliedēt riteņbraucēju vēlmi braukt pie sarkanās gaismas:

Roku un kāju balstus noteikti jāizvieto abās pusēs, lai riteņbraucējs varētu atbalstīt abas kājas. Tā kā lieliem soļiem tuvojas ziema, pašsaprotami, ka balstiem jābūt apsildāmiem. Balstu zonā jābūt pieejamam ļoti ātram bezvadu internetam un bezmaksas Illy kafijai. Ja velosipēdists vēlas – viņš var saņemt relaksējošu muguras masāžu. Vasaras periodā – arī manikīru un pedikīru. Katru “balstu staciju” jāaprīto ar skārienjūtīgu 27 collu ekrānu, kurā velosipēdists pēc izvēles var skatīties savas iecienītākās radiostacijas video pārraidi. Tāpat, obligāti jābūt pieejamām  Mārtiņa Sirmā gatavotām bezmaksas uzkodām.

Jo dažiem ievērot ceļu satiksmes noteikumus un kāju pielikt pie zemes vienkārši ir par grūtu.

19 Replies to “Velosipēdistu lutināšana – 2014. gada valsts prioritāte”

  1. domāju, ka sarkasms nevietā. Tiešām laba ideja papildus ērtībai. Bet savu skaudīgo nenovīdību pietaupi autovadītājiem. Esmu pārliecināts , ka savā dzīvesvietā Tu pats guli uz betona un spilvena vietā Tev akmens nolikts.

  2. Tantrix – pačukstēšu tev kā uzmanīgs vērotājs no malas, manuprāt, sarkasms te nav par pašu ideju kā tādu, kas ir samērā ok, bet par absolūti debīlo iniciatīvas pamatojumu – “lai riteņbraucējiem būtu mazāka interese šķērsot ielu pie sarkanās gaismas”.

    Tik pat labi es varētu pamatot valsts finansētu, katram pieejamu bezmaksas mauku izvietošanu lielākajos Rīgas parkos tikai tāpēc, “lai potenciālajiem izvarotājiem būtu mazāka motivācija tumšā laikā uzbrukt sievietēm.”

  3. Ja ir parastie pedāļi, tad nokāpt nav problēmu. Bet ja pedāļi ir ar klipšiem (sporta), tad katra atklipsēšanās reize ir neliels diskomforts, tāpēc bieži var manīt velosipēdistus turamies pie stabiem, žogiem utt. Pats arī tā daru un šī ideja ir lieliska. BET, atzīšos, man patīk jūsu sarkasms. #ILikeIt

  4. Es domāju, ka jāierok pats Silenieks, lai viņš var izjust katra riteņbraucēja glāstus un vērot savu briestošo bikšu priekšu, kuri apstājušies pie luksofora sarkanā signāla, lai ievērotu noteikumus.

  5. Ja šo rakstījis tīnis, tad – jā draudziņ. Tev ir taisnība un tas ir nenormāli smieklīgi. Čipsu paka tev.

    Bet ja esi prātā kaut nedaudz pieaugušāks, tad jautāšu. Vai tu vēlies, lai velosipēdisti pagaida savu zaļo? Vai tev (iespējams kā auto vadītājam) mauc pāri pa sarkano? m?
    Analoģiski, vai tu vēlētos labi izveidotu apļa krustojumu, vai krustojumu ar nejēdzīgām stop zīmēm un CP aiz stūra?

  6. Nununu, šoreiz raksts nevietā. Ja veloinfrastruktūra Rīgā praktiski neeksistē un ir entuziasti, kas gatavi ko darīt lietas labā, par to jāzviegā? Tev baigi tas atbalsts traucē, a?

  7. Piekrītu KKTK.

    Terabaits iet atpūsties, Tavas domas nevienam nav vajadzīgas!

    Raksta autoram vaicājums – vai lielos vilcienos saproti kādēļ atšķiras sodi par braukšanu, piemēram, reibumā, velosipēdistam un autovadītājam?

Atbildēt uz viktoriinii Atcelt atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *