Recenzija: “Star Wars” reizē sūkā un nesūkā

Tu nevari pateikt, ka Anne Hetaveja nav seksīga tikai tāpēc, ka viņa ir uzvilkusi neglītu kleitu. Tas nebūtu pareizi, un tam ir tiešs sakars jauno “Zvaigžņu karu” filmu.

[TĀLĀKAJĀ TEKSTĀ IR IESPĒJAMI FILMAS SPOILERI. TĀ SŪKĀ UN REIZĒ NESŪKĀ]

Ir skaidrs, ka “Star Wars” ir ģeniāls produkts, ko sabojāt būtu grūti, taču nekritiskā sajūsmā es neesmu. Iespējams, pie vainas ir apstāklis, ka kino apmeklējumam es izlēmu noskaņoties ar domu, ka dodos pieredzēt labāko, ko vien pasaules kino industrija spēj piedāvāt, un mājupceļā noteikti izmēģināšu ar acu skatienu izkustināt kādu akmeni un attālināti iedot jebalā kādam urļikam stacijas tunelī.

Taču šajā filmā džedaju stāsts tika atstāts trešajā plānā, priekšroku dodot ģimeniskiem prikoliem un mīlestībai. Gan viens, gan otrs tādā ziņā var izēst dirsu.

No storm trooperiem dezertējis čuvaks vienas filmas laikā paspēj mainīt savas domas trīs reizes, iemīlēties, nomirt, bet tad beigās tomēr, iespējams, nenomirt, jo viņu kāds mīl.

Kaut kādu metāla sūdu vācēja, kura jau pēc pāris kadriem ar ticību saviem spēkiem iedod pizdi apmācītākajam un stilīgākajam tumšās puses karotājam. Pat Anakinam bija vajadzīgas vairākas filmas līdz viņš tika pie sava gaismas zobena, bet šeit… Šmara to atrod kaut kādā kastē un, izlaidusi to daļu, kurā viņai uz pleciņiem pa mežu jānēsā meistars Joda, jau iet dot bietē Dārta Veidera ekvivalentam? Ja “Zvaigžņu kari man līdz šim bija iemācījuši, ka džedajs ir pārcilvēks, kuram parastie mirstīgie var stāvus atsūkāt (c), tad šajā filmā džedajs ir tas, kurš pirmais pagrabā atrod zobenu.

Nav brīnums, ka apgreidotais “Death Star” uzsprāga. Acīmredzot, tumšajā pusē strādā vieni vienīgi pajobaki, kuru lielākais sasniegums šajā laikā ir attīstītāks projektors hologrammām.

“Zvaigžnu kari” allaž ir izcēlušies ar episkiem un pārdomātiem sliktajiem tēliem. Tas pats Veiders, tad vēl tas čalis ar ragiem un vecais vīrs kapucē – viņiem visiem bija savs stāsts. Bet varonim no jaunās filmas ķivere bija vienkārši stila elements. Gribu velku, negribu – nevelku. Kas par huiņu? Tad kāpēc viņam to ķiveri vajag?! Kopš kura laika sliktie varoņi ir pozeri?

To visu papildina stulbi jociņi, lai arī ģimenēm ar bērniem būtu jautri. Droīds, kurš uzvedas asprātīgi un dezertējušais melnais brālis, kurš savai bijušajai priekšniecei agresīvi pārvaicā, kurš tagad ir tētuks. Kas. Par. Nahuj.

Un visas sērijas galvenais motīvs – krutā džedaja meklēšana un apelēšana pie viņa vārda, lai beigās parādītu bomzi halātā uz vientuļas salas, kurš dziļdomīgi paskatās kamerā. Pēdējo reizi tik vīlies es biju, kad filmā “Hobits” bariņš rūķu atrāvās pa muti, meklējot kaut kādu pūķi, no kura filmas beigās uz sekundi parādīja tikai aci. Es jūtos tā, it kā Disnejs būtu ārdījies pa manu resno zarnu.

Izteikt viedokli par Čūbija latviskojumu “Zelēklis” precīzi varētu tikai Nikolajs Zikovs.

Taču fakts, ka Annei Hetavejai ir uzmetušās pumpas, nepadara viņas izdarīšanu par mazāk peļamu faktu. Citiem vārdiem sakot – lai arī neesmu pilnībā apmierināts ar jauno “Zvaigžņu karu” filmu, tāpat esmu priecīgs, ka tur biju. Turklāt ar nepacietību gaidu nākamo, jo tie tomēr ir “Zvaigžņu kari”.

solo

  1. Toč manas domas pēc filas.

  2. filma man likās awesome, bet šis ir ļoti asprātīgi.

  3. nu oriģinālie zvaigžņu kari jau arī bija tādi ar padebīlu humoru vietām…katrā ziņā labāk jau par pirmajām 3 epizodēm(tjipa prīkveliem) jau bija , tā bija garlaicīga huiņa.

  4. Tas zelēklis spridzina. Gandrīz vai prasās rakstīt petīciju manabalss ar pieprasījumu – filmas izplatītājam salabot titrus un publiski atvainoties. Ta jau arī pārējos varēja tulkot – Hans Solo – Ansis Viens Pats. Bet vispār par Hansu Solo Disnejam olas jānorauj. Čo za nah bļaģ. Kas tas bija…

    Vēl es nesapratu – to veceni aizved uz nāves planētu. PLANĒTU un iesloga tai pašā bāzē, kur haju saceļ labie. Ņihuja sev sakritība. Nevis planētas otrā puse, nevis citā kontinentā vai reģionā. Pat ne kalnam otrā pusē. Bet turpat. Normāli. Paveicās.

    Noslēgumā, interesanti, cik par savu lomu saņēma Marks Hamils. Laikam dahuja.

  5. Ceham nevajag kopēt texxtus. Kolātei tas sanak daudz labāk.

  6. Jezup, nerunā muļķības. Izsenis ir skaidrs, ka mēs kopējam Maddoxu.

  7. Tam Veidera darinājumam vispār nevajadzētu to podu vilkt nost..

  8. Izskatās, ka filma ir tiešām bīstama – tik pamatīgi iešķobīt ceha darboņu inteliģences līmeni… Neesmu redzējis filmu,tādēļ nevaru komentēt šīs recenzijas saturu, bet tas, ka parasti samērā asprātīgais Cehs savus iespaidus spēj izteikt tikai masveidīgi izmantojot vārdus, ko pieklājīgā sabiedrībā nav pieņemts lietot, daudz par ko liecina.
    Pat baidos doties uz šo filmu – varbū tā īstenībē kodē un zombē skatītāju, atņemot tam spēju izteikties pieklājīgi?

  9. Tā arī palika neatbildēts galvenais jautājums – cik zvaigznītes, ābolus vai smaidīgos emojus filmai piešķīra raksta autors.
    P.S. Dzirdēju, ka titri esot izglābuši filmu.

  10. Nu riktīgs, daunis rakstijis, kā var vispār tik daudz rupjus vārdus iesaistīt teikumos, paļubomu alkāns sarakstijis!

  11. Nenoveļam sapistos Zvaigžņu karus uz manu atkarību, ja???!!

  12. Tas ir kaut kads pizdets, tik rupju recenziju lasiit, blje. Izteiksmes lidzeklus no Krivades pohujaa pagrabi? Ka nav, ta nav – nahuj ar nahuj jaraksta? Berni shito izlasa un kope Purchika pagalmos! Dolbajobs sranijs.

  13. Joda ir direktors. Viņa darbs ir sēdēt – vai nu uz pleciem (par to saņem 200 eiro mēnesī un nekas nav jādara) vai arī uz nārām (par to viņu silda ar cīgām un arī nekas nav jādara).
    Jodas bizness ir gaismas zobenu brendings.
    Bet tā ir tikai legālā puse. Nelegālā ir tumsas zobeni, par ko neviens cilvēks nezina. Diezgan riskants bizness, tāpēc Joda var dabūt pasēdēt uz nārām ne vien vien gaismas gadu.

    Zelēklis ir Lukasa sunītis.
    Pareizāk sakot, viņam ir suņa sirds, kas nepazīst viltu, maldus un spaidus.
    Par to, kādu modifikāciju rezultātā sanāca viņa ķermenis, to Lukass nestāsta.
    Dvēseles Zelēklim nav.

    Lukass ir krītošā metafora.
    Principā jau viņa trajektorija ir elipsveida ap Nāves zvaigznes masas centru, taču droīdi uzskata, ka viņš vienkārši krīt.
    Tā kā Lukass ir pievācis Zelēkļa un pārējo klonu dvēseles, tad viņš ir ļoti dvēselisks un garīgi attīstīts. Cilvēkiem patīk.

    Dārts Veiders ir interaktīvais skatītājs (skatītāji ir hologrammas).
    Visai atraktīvs un ar iniciatīvu. Reāli spēj ietekmēt scenāriju.
    Bet nevienu situ tas nekrata. Pat ja redz, ka Dārts Veiders īsteno rederismu.

    Joda droši zina, ar ko tas viss beigsies. Jo Joda ir telepāts.
    Joda cenšas pretoties, jo tā viņam liek Spēks.
    Apmāca džedajus un sūta nāvē.

    Dārts Veiders cīņu velk garumā, jo viņam ir plāns B. Viņa mērķis ir noskaidrot, kurš kontrolē tumsas zobenu biznesu.
    Viņš domā, ka Zelēklis.
    Bet tā nav taisnība. Taisnība būs tikai astotajā epizodē.

    Spēks ir nelegāls. Parasti to var nopirkt tablešu formā, taču dažreiz var dabūt arī uz gramiem.
    Spēks ir vienīgā iespēja palidot.
    Bet kad ir athadņaks, tad rodas ļaunumu vēstoša ilūzija.

    Mans komentārs reizē ir un reizē nav.
    Filmu neskatījos. Domāju, ka tādas filmas nemaz nav.

  14. Nepiš. Kamēr tv6 neparādīs, tikmēr neskatīšos. Laukos kīnõ nav.

  15. Solaris ir ierijis spēku, čista zinu. Varbūt tāds solaris nemaz nav?

  16. Praktizējošs ciniķis

    Par Zelēkli srano tulku-zatiloku aiz olām pakārt. Aktieris, kas Veidara mazdēlu spēlēja, izskatījās pēc hipsteru pidara – labāk nebūtu masku vilcis nost; vēl tikai trūka Sindijas Kraufordes skaistumpumpa uz vaiga, nē, pag, viņam tāda jau ir!
    Bet kopumā filma nav slikta – domāju, ka būs galīgi izcūkota ar prānu ēdošiem ginger midgetiem, taču izrādās, ka ir vēl kāds respekts pret teju 40 gadu senu mantojumu

  17. Lohcehs neko nav sapratis. Reja visdrīzāk ir Skaiwalkera meita – tāpēc viņa ir tā apdāvināta ar spēku, un tāpēc tas bomzis kapucē uz viņu tā skatījās. Savukārt Kaylo Rens JAU ir fakin dziļākais ļaunais čars kāds SW jebkad ir bijis, kurš beidzot nākamajās SW daļās varēs AUGT – no sīka hļupika amatiera, kurš baidās, ka nekad nebūs tik stiprs kā Veiders un ik pēc 5 min prasa padomu skolotājam, uz kaut ko patiešām krutu – un transformācija sākās ar Solo nogalināšanu. Varbūt beidzot mums būs trve tumšais džedajs (pat Veiders beigās izrādījās mīkstais), kuru gaišie nemēģinās “glābt” ar come to the light side stila retoriku – saprotot, ka viņš ir beyond saving un vienīgais variants ir viņu nogalināt. Autor, tas debīlais ģenerālis robots no Clone Wars daļas ar 4 gaismas zobeniem VIENLAICĪGI OMG noteikti tev sagādāja lielāku baudu nekā sekss. Jobanais Dārts Mauls parādījās uz vienu epizodi un visiem bija pohuj par viņu – bet tev, autor, noteikti viņš likās pats krutākais, jo viņam bija sarkana seja, radziņi un dubultais gaismaszobens – un tādiem idiotiem kā tev neko vairāk nemaz nevajag. Turpini kritizēt filmas, tev labi sanāk.

  18. Pēc rakstā izmantotās leksikas var noprast, ka rakstījis neizglītots latvju ekvivalents tiem pašiem urlāniem, kurus tik ļoti grib iekaustīt autors.

  19. Kāpēc “SW reizē sūkā un nesūkā”?
    Pirmkārt, ir pilnīgi skaidrs, ka nosaukums ir nozagts Platonam.
    Otrkārt, kā jau mēs zinām, tad SW, kas ir episks modernās pasaules Chanson de Roland (franku Kalevala), ir vulgārs mūžīgās gaismas un tumsas cīņas duālisms. No kā diezgan droši ir secināms, ka recenzijas virsraksts ir nozagts Platonam.
    Treškārt, īsteni tikumīgam cilvēkam morāles vācelītē vienmēr nomodā ir kristālsaidrs imperatīvs: gaisma rullē (nesūkā), tumsa sūkā. Tā kā abas esamības izpausmes (gaisma’n’tumsa) ir aktīvas vienā un tajā pašā diennakts laikā, tad var teikt, ka sūkāša un nesūkāšana norit vienlaicīgi. Kas rada aizdomas, ka virsraksts ir nozagts Senās Grieķijas filozofam Platonam.
    Ceturtkārt, abstrahējoties no filmas sekundārā kultūrantropoloģiskā konteksta fona, mostas neskaidras asociācijas, ka autors virsrakstu ir nozadzis Platonam.

  20. es lieki netērēšu rakstu zīmes, jo tās aizņem vietu uz servera cietā diska

    filmai bija gana daudz trūkumu
    filma par spīti trūkumiem bija laba/teicama

    paldies par uzmanību!

  21. “Pat Anakinam bija vajadzīgas vairākas filmas līdz viņš tika pie sava gaismas zobena, bet šeit…”

    Par šādiem vārdiem pa taisno vajag sūtīt uz kosmosa gulagu. Prīkvelus var skatīties vien ar izslēgtu skaņu, lai pasargātu sevi no tā autisma un tukšpaurības, kas tos caurvij. Ļūkass savā aprobežotajā ģenialitātē kaut kā pamanījās Anakina tēla attīstību padarīt par tīņu drāmu ar dialogu kvalitāti gluži kā no ‘Sturm der Liebe’ ziepju operas.

  22. Bļeģ! Es gribēju iet vilkt bluķi pa ofisu, bet skatos, ka TVNetistu komentētāji jau ir šeit. Ja esat Kremļa pautlaižas, tad – Вы кто такие? Я Вас не звал! Идите на хуй! Ja Sorosieši – turpat. Arī kirlicā.

    Rakstu nelasīju. Es tikai atnācu kādam uzdirst.

  23. reti kurš atcerās, ka vienā no lv oriģinālo (IV – VI) daļu tulkojumiem chewbacca bija nosaukts par Zelētbaku, kas iespārda.

    Vai titros bija Skaivokers vai Debesgājējs, kurš vispār ievēroja?

Komentēt