Maximas komunikācija

Es pastiprināti domāju par to, kāpēc neviens no Maxima vadītājiem pēc traģēdijas neieradās Latvijā, nenāca klājā ar publisku paziņojumu un vai viņi tāpat būtu uzvedušies, ja nelaime notiktu Lietuvā. Man likās, ka tik vien kā parādot cilvēcisku nožēlu, izsakot patiesu līdzjūtību, latvieši spētu nedaudz vairāk samierināties ar notikušo, jo uzņēmums parādītu, ka tajā strādā cilvēki, nevis dažādu pakāpju roboti. Tā vietā tagad ir izvērtusies cīņa pret bezsejainu miljardiem pielādētu koncernu, kura galvenais birojs laikam ir ellē, bet to reprezentē dažādu formu pazemes mūdži, kuriem, atverot muti, pa to sāk birt čūskas un krupji.

Mēs nezinām, ko par notikušo domā vai saka Maxima vadītājs, bet pavadot vairākas stundas laboratorijā un analizējot uzņēmumu pārstāvošo pēdējās dienās teikto, šķiet, esam sintizējuši iespējamo viedokli:  “Nabadzīgi cilvēki ir stulbi un nabadzīgi,” norāda uzņēmējs, vannojoties savā ikdienišķajā Lietuvas piena vannā. “Kāpēc viņi nevar vienkārši nopirkt vairāk naudas?” viņš pauž izbrīnu. Jautāts par attieksmi pret sociālajos medijos izskanējušajiem aicinājumiem boikotēt Maxima veikalus, uzņēmējs pauž patiesu nožēlu par šādu soli no latviešu puses. “Mums jādara tā, lai neciestu cilvēki, kuri strādā mūsu veikalos,” (pauze, kamēr uzņēmējs ieziež sev krūtis ar majonēzi un sāk tās glāstīt): “Mmmm, jā…Ja jūs neiepirksieties pie mums, mums nāksies aizvērt veikalus…. Mmmm, aha….. Mums nāksies samazināt mūsu darbinieku algas vai viņus atlaist….. Jjjjāāāā….tas gan būtu bēdīgi…” Uz lūgumu komentēt izskanējušo informāciju par apstākļiem, kuros strādā Maxima darbinieki, uzņēmējs kļūst grūtsirdīgs: “Redziet… Lai cik grūti man nebūtu to atzīt, tā ir jūsu vaina… Lai spētu piedāvāt cenas, kas pa kabatai cilvēkiem ar zemāku ienākumu līmeni, mums nākas taupīt uz visu – kvalitāti, darbinieku algām… Bet mēs vienkārši nespējam nerūpēties par mazturīgajiem, tāpēc mēs to darām…. Jūs gribat, lai viņi nevar atļauties pārtiku?” Uzdevām uzņēmējam jautājumu arī par šobrīd atcelto būvatļauju Maxima veikalam Imantā. Atbildei viņš ilgi nevarēja saņemties, valdot asaras. “Es nesaprotu, mums viss ir saskaņots, viss pēc papīriem… Cilvēkiem vajadzīgs šis veikals, tuvāko 3km rādiusā nav nevinas citas Maximas… Ja būvatļauju neatjaunos, mums nāksies pārpikt tuvumā esošā bērnu nama telpas… Mēs nepievilsim savus klientus!” Jautāts, vai viņam ir kaut cik pazīstami tādi koncepti kā sirdsapziņa, ētika, morāle, uzņēmējs saka, ka viņam neesot informācijas par šo jautājumu, bet, visticamāk, šie produkti ražoti Polijā un tiem drīzumā gaidāma atlaide Maxima veikalos visā Latvijā.

9 Replies to “Maximas komunikācija”

  1. un visam fonā kautkur kaktā sēž Rimi koncerna vadītājs un no domas vien, ka pastāv iespēja palikt vienīgajam lieltirgotājam Latvijā, viņam biksēs noiet kautkas silts un lipīgs

  2. Maximas vadība ir redzējusi Southpark epizodi par kabēltelevīzijas supportu :D Ooooo… jaaa… jūs gribētu lai mēs neliktu jums gaidīt nedēļu ja tv signāls nosprādzis? aaa… jaaa… fantastiski.. [glāsta sev nipeli], bet, jums īsti nav alternatīvas, vai ne, jo… mēs tač esam [sāk glāstīt otru nipeli] vienīgais provaideris reģionā… [ekstāze, ejakulācijas, visas ģelas]

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *