Kapu tramvajs

Pēdējā laikā internetā regulāri pamanījām šūmēšanos par tā saucamo “kapu tramvaju”. Rīdzinieku sašutums šķita pilnīgi pamatots, jo, pirmkārt – kā tad tas tagad būs, ka tieši cauri Lielajiem kapiem brauks tramvajs? Otrkārt – projekta izskatīšanas sēdē Rīgas dome kategoriski aizliedza izteikt savu viedokli kaut kādam čalim, kurš pret to iebilst. Loģiski, ka jūsu radošā triecienbrigāde CEHS.lv nolēma šo jautājumu izskatīt padziļināti.

Internetā atradām šādu te skici ar potenciālo tramvaja maršrutu:

196453_96abd1bf4b

Kā redzams attēlā, jauno tramvaja līniju plānots izveidot precīzi cauri Valsts nozīmes arhitektūras piemineklim – Lielajiem kapiem. Devāmies uz kapiem, lai tuvāk izpētītu, kur tieši Rīgas dome plāno apgānīt kapus un izveidot jauno sliežu ceļu. Liels bija mūsu pārsteigums, ieraugot, ka šajā vietā jau izveidots nesankcionēts kapu šķērsošanas ceļš – trase pāri cilvēku piemiņām. Mums izdevās uzņemt spiegu video, kurā redzams, kā vairāki autovadītāji brutāli brauc cauri kapiem.

Tomēr tas vēl nav viss. Izrādās, ka pilsētas dome par saviem iedzīvotājiem ņirgājas pilnīgi atklāti, jo, paralēli jaunajam “kapu tramvaja” projektam, jau izveidots cits tramvaja sliežu ceļš, kas stiepjas precīzi cauri kapiem. Tas ir patiesi šokējoši, lūk, apskatiet paši:

screen-shot-2016-10-13-at-14-54-32

Tiešām nav skaidrs, kāpēc Rīgā būtu nepieciešami jauni tramvaju sliežu ceļi un maršruti. Pēdējais tāds tika izveidots 1984. gadā un domāju, ka visi mums piekritīs – līdz ar tā izveidošanu sabiedriskā transporta kustība Rīgā sasniedza pašu pilnību un neko jaunu veidot vairs nav nepieciešams. Kur nu vēl tramvaju, kurš brauks precīzi pa vidu cauri Lielajiem kapiem vietā, kur līdz šim nekāda satiksmes kustība nav notikusi.

24 Replies to “Kapu tramvajs”

  1. Es nesaprotu kāpēc nevar novirzīt tramvaja sliedes no 11.tramvaja sliedēm uz šo Skanstes ielas rajonu. Pie kam, kāpēc tur vajag vispār sliedes, rajonā kurā lētākais dzīvoklis maksā 115 000 eiro (vienistabas studio) cilvēki nebrauks kopā ar smirdīgajiem kungiem, kuru klātbūtnē visi cieņpilni pārvietojas uz citu tramvaja vagona daļu. Jau tagad braucot ar A24 autobusu Skanstes ielas pieturās nedrūzmējas cilvēki, kas gatavi doties uz centru ar sabiedrisko transportu. Jā protams jādomā par nākotni, bet tomēr, arī no otras puses Skanstes rajonam var atvilkt tramvaja sliedes, pa Ganību dambi arī iet tramvaja sliedes, un nevajag dzīt cauri Lielajiem kapiem.

  2. Smieklīgi ne smieklīgi – bet pašlaik izskatās, ka, lai realizētu projektu, Senču iela tiks paplašināta vēl par 10 metriem. Tas, ka Kompartija plēsa Rīgu pušu, kur vien vēlējās, nenozīmē, ka tāds pats barbarisms jāpieļauj tagad, kad Domē tā pati Kompartija vien sēž.

  3. Kapu tramvaja projekts tika apstiprināts, jo sabiedriskās apspriešanas laikā Nils personīgi iztaujāja kapos mītošos, bet uz viņa vienīgo jautājumu: “Vai tu palīdzēji atbrīvot Rīgu no fašistiem?” atbilde bija vien kapa klusums.
    Savukārt dzīvo un mirušo integrācijas programmas “Esi aktīvs mirušais” ietvaros jaunā tendence tiks realizētā visā Rīgas teritorijā un ap un zem sabiedriskā maršruta līnijām tiks ierīkoti kapi, bet kapos ierīkotas sabiedriskā transporta līnijas. Lidsabiedrība airBaltic un Railbaltica esot izrādījušas dzīvu interesi par šo integrācijas projektu.

  4. Rezumejot rakstu, bla bla bla, esmu dikti sarkastisks un labprat dalos ar sava maku saturu slimu ideju varda!

    Vienigais kam tas marsruts vajadzigs ir RD un vinu paarazitu svitai.

  5. Man ir 48 gadi un braukāju ar studentu kartiņu visiem transportiem. Gribu, lai uz katras ielas ir tramvajs. Lielajos kapos, centrālajā alejā arī gribu. Un pie Raiņa kapa

  6. Es gribu tramvaju Kuldīgā! Kaut vai tikai vienu līniju no vecās stacijas līdz rimčikam. Nil, izpalīdzi! Būsi mēris divās pilsētās!

  7. Par tematu – vieglāk būtu atcerēties nosaukumu ‘Pērnavas iela’, nevis mēģināt saprast, kur tā pārvēršas par Senču, kur par Zirņu ielu. Sevišķi kad jau smiltis birst un dzīve irst, un ieteic par testamentu neaizmirst. Kāds ieguvums no trim nosaukumiem vienai ielai?!
    Uz Senču un Miera ielas krusta mūžīgi pēdējā brīdī lien labajā joslā, kad apjēdz, ka priekšā auto griezīsies pa kreisi. Ja tur būs vēl tramvaja līnija, tur riktīga diskotēka.

  8. Esošās sliedes un asfalts, bez šaubām, jānovāc! Var būt pat pieguļošie kvartāli. Lai Bernhards Dīriķis, Oto fon Hūns, Andrejs Spāģis, Georgs Augusts Šveinfurts un pārējie var mierīgi dusēt.

  9. Es neesmu RD koalīcijas un Ušakova atbalstītājs un NEKAD MŪŽĀ NEBALSOŠU PAR VIŅIEM, taču manuprāt ši ņemšanās ap tramvaja līniju “cauri kapiem” ir pilnīgs farss. Un to arī ironiski parāda šis ceha rakstiņš. Cik es saprotu no shēmām, tad jauno līniju ir paredzēts virzīt Senču ielas sarkanajās līnijās, nevis “kapiem pa vidu” vai “pāri Krišjāņa Barona kapa kopiņai”. Es personīgi nesaprotu, kur ir problēma? Lai nu kas, bet sabiedriskias transports Rīgā ir labā līmenī – gadu esmu bez automašīnas, un par pārsteigumu sev brīnišķīgi tieku galā (sākumā likās, ka 2 nedēļas neizturēšu). Jā, biļetes ir kļuvušas iespējams nepamatoti dārgākas, turklat RS kliedzošās naudas izšķērdēšanas ir jāizmeklē un jāizbeidz, taču ir jānošķir graudi no pelavām jeb, kā krievi saka, mušas no kotletēm – pats sabiedriskā transporta tīkls, tehniskais nodrošinājums (autobusi, trolejbusi, tramvaji un mikriņi) ir labā līmenī. Un domāju, ka jauna tramvaja līnija ir vajadzīga, jo uz to Ganību dambja galu cits sabieriskias transports neiet. Turklāt, ja ir plāns attīstīt Skanstes ielas rajonu, tad šāda līnija šķiet pilnīgi loģiska.

  10. Nenormāli rēcīgi! Un kas tas par skatu bija, kad 60.gados apbedījumi un kauli gāja pa gaisu, kad Senču ielu taisīja! Tagad var likt ziedus kaut ielas vidū, vecvectēvu pieminot! Vot forši būtu, ja to ielu vēl paplašinātu, lai var iebāzt jaunu tramvaja līniju, kuru izmantos 2 cilvēki dienā, tad vismaz beidzot par mums runās starptautiskajā presē un pat džihādisti mūsu priekšā nolieks galvu! P.S. 11.tramvajs iet GAR kapiem un līnija tika izbūvēta laikos, kad kapi vēl bija aktīvi un nevienam pat visdziļākajā brandavīna skurbulī prātā nenāca, ka līniju varētu laist pāri apbedījumiem!

  11. Cien. Cement, var jau paņirgāties par ideju, kur vairāk ir emocija par kapu tramvaju, taču ja vien Jūs personīgi neesat ieinteresēts šajā projektā un ja Jums ir jel kāda saistība ar Rīgu (kaut vai auto novietošana stāvvietās), tad ieteiktu parakt krietni dziļāk. Citādi pat potenciāli tāds nieks kā auto novietošana kaut kur Rīgā, Jums nākotnē varētu izvērsties par pamatīgu maksas pasākumu (ja esat rīdzinieks, tad maksāsiet vēl daudz vairāk par šo projektu un citiem tamlīdzīgiem. Neadekvāti dārgi maksāsiet.

  12. Autors Cements izbrauca un nofilmēja Miera ielu, zem kuras nekad nav bijuši kapi. 11.tramvaja līnija nekad nav būvēta pāri kapiem.
    Cementam galvā ir tikai cements, ja viņam liekas, ka izbūvēt Senču ielu pāri miroņiem bija normāli.
    Pasaki, Cement, kur guļ Tavi senči- aiziesim tur parakāties un uztaisīt sliedes!
    Ja kopš 1984.gada vēl nav izbūvēta neviena jauna tramvaja līnija, tas nenozīmē, ka jaunā līnija jābūvē tieši pāri miroņiem.

  13. Brīnišķīgs maršruts.Atvieglos Valdemārielas sastrēgumus.
    Pret kapiem, lūdzu, saudzīgi.
    Sen jau vadzēja tos sakārtot.Varbūt tas būs iemesls beidzot to izdarīt.

  14. Katram ceļam, savi gājēji!
    …kāpēc jūs rīdzenieki nemaksājiet,par auto stāvietu laukos?
    Kāpēc iebraucot Rīgā, man jāmaksā par stāvietu?

    Andronkuls 2016. gada 14. oktobris at 14.50

    Man ir 48 gadi un braukāju ar studentu kartiņu visiem transportiem. Gribu, lai uz katras ielas ir tramvajs. Lielajos kapos, centrālajā alejā arī gribu. Un pie Raiņa kapa

    ”48” students!
    hā-ā…!
    … varbūt pie dibena pieliec ‘ragutiņas’?..
    ..tu pa traM-vaju, neko vairāk neesi redzējis.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *