Daudzi no jums noteikti būs ievērojuši vides reklāmas, kas pēc pavirša acu uzmetiena izskatās pēc aicinājuma pirkt Roltonus, bet īstenībā mudina cilvēkus apmeklēt Latvijas jauno Facebook lapu – If you like Latvia, Latvia likes you. Tā kā Ceha radošais kolektīvs atrodas nepārtrauktā reklāmas aģentūru, masu mediju un brīvmākslinieku uzmanības sfērā, un tā kā visi tomēr lielākā vai mazākā mērā esam Latvijas patrioti, jutām, ka mums ir jāpalīdz mūsu valsts tēla veidošanas procesā, jo būsim godīgi – nekāds šedevrs tas nav, it īpaši ņemot vērā milzīgo budžetu. Iknedēļas Ceha redakcijas sapulcē izlēmām lūgt mūsu biedriem sniegt padomu, kā uzlabot minēto Facebook lapu. Šeit mūsu ieteikumi lapas (un Latvijas tēla) spodrināšanai:
Cements:
Melnbalts kadrs ar nolaistu Latvijas cietumu, kā vīzija, cik briesmīgi bija, pirms Latvija izveidoja savu Facebook lapu. Melnbaltā bilde sašķīst drumstalās un no tās apakšas iznirst uzraksts Latvijas karoga krāsās: “21. gs. nāvessods – WE LIKE!”
Seko paskaidrojoša videoprezentācija (ierunājis Artūrs Mednis): Latvijas Facebook lapā tiek izlikta katra nākamā uz nāvi notiesātā noziedznieka fotogrāfija ar smaidīgu seju, kas rāda izstieptu, uz augšu paceltu īkšķi.
Nākamais kadrs: jaunieši ballītē stāv ap vienu datoru, pārlogojas katrs savā akauntā un jautri tērzēdami un dejodami spiež pie bildes podziņu “like”. Kad savākti 10 tūkstoši “like”, ieslodzītā kamera piepildās ar gāzi. Kadrs tā kā izplūst radot ilūziju, ka ekrāns tiek piepildīts ar gāzi un lēnām pārvēršas par spožu sauli.
No saules kadrs lēnām slīd lejā, līdz nonāk saulainā, zaļā pļavā kur bērni priecīgi sadevušies rokās dejo un dzied “Kas dārzā?”.
If you like Latvia, Latvia likes you.
Zemnieks:
Līgo vakars. Cilvēki dzer alu, dzied, priecājas. Tālāk – vēlēšanas. Apzinīgi pilsoņi stāv rindās pie urnām un met biļetēnus ar uzrakstiem “Like”. Tālāk – bezdarba grafiks, kas kāpj uz augšu. Politiķu runas un aizkulišu ņirgas. Cilvēki stāv bezgalīgi garās rindās pie Nodarbinātības valsts aģentūras, sociālās aprūpes dienestiem un Krišnu zupu virtuves.
If you like Latvia, Latvia likes you.
Tricepss:
Izmantojot ķermeņa valodu, vēlējos parādīt, kas notiek, ja mans “Like” satiekas ar Latvijas “Like”. Ceru, ka ar laiku šīs kustības kļūs tik pat populāras kā Macarena deja:
Stienis:
Vecrīga, kadrs gar Latvijas karogu un paveras skats uz Brīvības pieminekli. [fonā klasiskā mūzika] Vasaras rītausma, saule noglāsta asfaltu kā rūpju pārņemta māte savu bērnu. Pēkšņi baloži pašķīst uz visām pusēm un vairāki tūristi panikā skrien. Tie mūk no vairākiem plikgalvainiem vīriem strīpainās biksēs.
Tūristi cenšas aizmukt lecot pāri krēsliem Līvu laukumā un skrienot pāri zālājam. Uz brīdi itkā atrāvušies no vajātājiem, bet pagriežot galvu uz otru pusi, priekšā vēl divi vajātāji uzradušies. Pieskrien arī pārējie. Tūristiem sejā bezpalīdzīgs izmisums.
Skaista sieviešu balss fonā: “Meet new friends”.
Skats uz vajātājiem: tie uzvelk kastetes rokās, savelk roku dūrē, atstājot paceltu īkšķi [like]. Tie krāmē pa seju un dauza tūristus cik spēks, īkšķis saglabājas pacelts.
Skaista sieviešu balss fonā: “LIKE”.
Tūristi guļ asiņainām sejām, nekustās, tiem tiek pārmeklētas kabatas, atņemti maki. Viens no vajātājiem pasniedz pusi no iegūtās naudas otram.
Skaista sieviešu balss fonā: “SHARE”.
Vajātāji pagriežas pret kameru, pasmaida. Tiem trūkst vairāku zobu un sejas nodzertas, kā arī novērojamas narkotiku lietošanas pazīmes. Tie paceļ dūres, paveras skats uz kastetēm, no kurām turpina pilēt tūristu asinis un visi kopā paceļ īkšķi.
If you like Latvia, Latvia likes you.
Ripzāģis:
Latvijas feisbuka lapā izliktas septiņu jauniešu sejas, kas svin jauno gadu. Katru reizi, kad tiek nospiesta podziņa “like”, jauniešu glāzes tiek uzpildītas. Jo vairāk “like”, jo vairāk pieaug jauniešu vēlme doties uz balli blakus ciemā.
Kad savākti astoņi tūkstoši “like”, jaunieši sasēžas vecā mašīnā ar nodilušām vasaras riepām un sāk braukt pa apledojušiem lauku ceļiem. Fonā skan Maestro dziesma “Brauciet lēnām pār tiltu, draugi”. Lapas apmeklētāji kā aptrakuši turpina mudināt visus spiest “like” pogu, lai redzētu, kas notiek tālāk. Pie 9900 “like”, mašīna nobrauc no ceļa, bet pie desmittūkstošā “like” dziesma pārtrūkst pie vārdiem “un neiekrītiet, un neikrītiet”.
Ekrāns kļūst melns, vien kustīga balta svītra to šķērso, bet fonā skan žēlīgs elektrokardiogramma “pīīīīīīīīīīīīīīīīī”.
If you like Latvia, Latvia likes you.
Līdz padusei feisbukā!
kur balsoshana. gribu nobalsot par labaako variantu :P
Ar nepacietību gaidu Stieņa idejas vizuālo realizāciju Latvijas Televīzijā tieši pirms Panorāmas.
“Grand Prix” Ripzāģim
Nahuj Bisektrie vairs neraksta? Mēnešreizes? Un kur Baļķis? Neatrada ko nospiest no Medoksa?
Like
Hmm, dažādas izjūtas par šo rakstu. Sākot ar kņudēšanu mugurā, beidzot ar zilu aci no plaukstas sišanas pret pieri. Nedaudz dīvaini redzēt Tricepsa jaku. http://bit.ly/xyjQNn (jā, lol, b’&&) GIF beigās šausmīgi labs.
Ok, tik daudz ir no pirmā iespaida. Tagad sākšu lasīt.
Vovo, manas sirds lauskas ir izmētātas pa grīdu.
Peisbuks
Eu, Tricepss ir tas jaunais Kim Murks Čans!
http://foto.delfi.lv/picture/2603564/
Jaka nodeva.
Ripzāģim sanācis melni,jo melni :D
tas mētelis neizskatās dārgs :(
murgi murgi murgi, bet redzu, ka censaties
tāpēc jau tāda mums sabiedrība ir, neviens pat necenšas neko mainīt, tikai ierēc. deizgan slims raksts.
Līdz ar logo uzlabojumiem atnāca jauna ideja par tēmu
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/418359_304363846292884_100001578139927_872705_824023574_n.jpg