Cehs.lv palīdz mājas darbos.

Tekstu var un vajag nozagt un iesniegt savai literatūras skolotājai.

Dzejoļa analīze.

Dzejolis pauž skarbos ikdienas pārdzīvojumus, ar kuriem jāsaskaras mūsdienu jauniešiem interneta vidē. Autors, izvēloties noteiktu leksiku un mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, mums ļoti konkrēti parāda savu attieksmi pret pastāvošo kārtību, kurā mūsdienu jaunatnei tiek uzspiestas novecojušas normas un vērtības, liedzot tai izpausmes iespējas pat šajā šķietami modernajā laikmetā.

Dzejoļa liriskā “es” pārdzīvojums aizvien skaidrāk jaušams katrā dzejoļa nākamajā rindā, it kā likumsakarīgi kulminējoties dzejoļa beigās, kurās atklājas literārā varoņa sadzīviskās un substanču atkarības problēmas, kas rezultējušās no iepriekš apspriestās apspiestības un eksistenciālā apjukuma radīto problēmu virknes. Autora mākslinieciskā ekspresija liek lasītājam aizdomāties par savām bērnības gaitām, par jūtamo sabiedrības pretestību sevis meklējumos un tālo ceļu, kas noiets no sevis apzināšanās brīža līdz sevis pieņemšanai.

Arī dzejoļa forma liekas apzināti veidota, lai lasītājam būtu labāk saprotama notikumu virkne, kā it kā šķietami izplatīta problēma, ar kuru lielākā daļa jauniešu sastopas dienu no dienas, var pārtapt par ģimenisku krīzi un absolūtu nespēju dzīvē izveidot jebkāda veida attiecības. Un viss tikai pateicoties izglītības sistēmas nespējai sagatavot jauniešus pasaulei, kas viņus gaida aiz vidusskolas durvīm.

Literārā darba aktualitāte nevienā brīdī neraisa jautājumus. Laikā, kad jaunieši aizvien vairāk sāk uzturēties un veidot savstarpējās attiecības virtuālajā vidē, ir svarīgi runāt par lietām, ar kurām viņi neizbēgami saskarsies šajā jaunajā un vēl līdz galam neizpētītajā pasaulē. Un, iespējams, tāda arī bija autora doma – likt saviem lasītājiem saprast, ka viņi šajā spēlē nav vieni. Kaut gan, ko es zinu, moška, ja dzejolī būtu bijuši salikti komati, izrādītos, ka viņš īstenībā ir baigā huiņa.

Ar pilnu dzejoļa tekstu varat iepazīties šeit.

8 Replies to “Cehs.lv palīdz mājas darbos.”

  1. Likt tekstu strupos nogriežņos ar frāzi no delfiem un pusotras no Ditas Rietumas? Vai tā tagad māksla? Kur palika zaļās fekālijas no Būhenvaldes krāsniņām riteņa rumbu iesmērēšanai braucienam uz pansionātu pie mammas?

  2. Dzejoļu pētīšana un vētīšana mani nenormāli besīja skolas laikā. Sevišķi izcilais jautājums: “Ko autors ar šo dzejoli domāja un gribēja pateikt?”

    Kā, es bļ*****, pī, pī, ko viņš ar to domāja? Varbūt par maukām domāja.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *