Cehs analizē reklāmu: Māksla dzīvot pilsētā

maaxla

Ļoti skaisti iecerēts reklāmas plakāts – jaunais tēvs, kurš neraugoties uz modernās dzīves nerimstošo steigu un rutīnas sadedzināto dzīvesprieku, tomēr spējis rast sevī spēku, lai palīdzētu piepildīt meitas sapni – iemācīties braukt ar skrejriteni. Lai palīdzētu viņai nebaidīties no dzīves nestajām grūtībām. Palīdzētu izaugt par pilnvērtīgu sabiedrības dalībnieku. Iemācītu viņu dzīvot pilsētā.

Stilīgais un viegli hipsterīgais jaunais tēvs ir kļuvusi par sava veida modernās reklāmas ikonu. Tam būtu vajadzējis nostrādāt arī šajā iepirkšanās centra reklāmā, ja vien… Ja vien meitenīte braukt ar skrejriteni nemācītos uz ielas. Uz bruģētas ielas! Kamēr viņai aiz muguras brauc tramvajs. Un tēva rokās ir puķupods, lai kritiena gadījumā meitenīti nevarētu noķert.

HALLO!?! Pa sūda bruģi pat braukt ar mašīnu ir diezgan pretīgi, bet ar bērnu skrejriteni pa to pabraukt vienkārši nav iespējams. Kas notika to cilvēku galvās, kuri šo ideju izdomāja, nofotografēja un apstiprināja? Ko tieši mums stāsta šis plakāts? Māksla dzīvot pilsētā – mums uzpist likumiem un bērnu drošībai? Vai arī ideja bija izņirgāties pa bērnu, uzdodot viņam neizpildāmu uzdevumu?

Šādi iztēlojos breinstormus, kuros tika diskutēts par šo ideju:
shutterstock_150094592

shutterstock_81118432

shutterstock_226232410

Sausais atlikums ir pavisam vienkāršs – uz plakāta ar saukli “Māksla dzīvot pilsētā” ir cilvēki, kuri nemāk dzīvot pilsētā. Un tas nav joks.

  1. VaiSpejTrapitLikePogai

    Pis mani karbonkuls – nosmējos uz velna paraušanu !

  2. Ādolfs, tas kurš Rožukronis

    “Jāatceras nomainīt aģentūru”, tomēr reklāmu paņēma tas sasodītais Domina ar visu bruģi. Ne loģikas, ne sakara.

  3. Māksa mīzt pret vēju…

  4. viegli hipsterīgs ir līdzīgs viegli iereibušam vai viegli loham?

  5. Tas ka meitenītei ir ķivere- forši un droši. Bet nah tas puķupods tam jefiņam jāstaipa līdzi?

  6. Man liekas, ka tas ir imantas pedofils, kurš pārvācas uz citu rajonu un jau nolūkojis kārtējo upuri.

  7. Vispār orģinālā iecere bija par modeli, kas defilē pa mēli. Bet mērķa auditorija ir visai precīzi definēta – vīrieši un sievietes vecumā no 16 līdz 70 gadiem ar vidējiem un augstiem ienākumiem.
    Priekšplānošanas gaitā veiktais provizoriskais pētījums rāda, ka maza meitenīte uzrunā auditoriju labāk (vecus vīriešus un jaunas sievietes), bet jaunais un viegli iehipsterojošais tēvs uzrunā vecāka gadagājuma kundzes. Puķupods acīmredzot domāts marihuānu lietojošajam segmentam, jo tie vislabāk saprot kādos gadījumos jāiet uz ielas ar puķupodu rokā.
    Kur mēs esam? Modele tiek nomainīta pret meitenīti ar tēvu. Uz mēles viņiem nav vieta, jāliek … parkā.. nē.. meinstrīmi… liekam uz ielas…. bet nāk vēlēšanas, vēlamies arī norādīt uz caurumainajām ielām… nē, klients ar Ņilušakov kopā golfu spēlē… Lai iet bruģis – tāds mājiens ar mietu. Un tramvaju fonā kā atauci uz nanoūdeņiem.
    Beigās – 100% demogrāfijas coverage – veci, jauni un tetrahidrokanabinola pilni plus pāris sociāli rebeliskas norādes uz pilsētas ielu nekvalititāti un nanoūdeņu skandālu. BAM! Esam lepni ar paveikto, pat Ēriks atzinīgi māj ar galvu.

  8. Iespējams, autori to arī ir gribējuši pateikt, ka tā patiešām ir augstākā māksla – šitā braukt. Bet vajadzēja kādu bruģaināku ielu atrast, kā Maskačkā, lai nepārprastu. No šīs sērijas vēl vajadzētu reklāmu ar skeitbordistu uz kādas īpaši bedrainas ielas. Blakus mamma vienā rokā nes tv.

  9. Neredzu neko sliktu. Man patīk. Vienīgā problēma ir gadalaiks. Ar sniegu viss ir saprotams jo pa nenotīrītām Rīgas ielām var pārvietoties ar jebkuru transportlīdzekli kaut vai ar dibenu. Saprotams, ka klients nepaspēja apstiprināt Ziemas sezonā un nācās pielāgot. Radošie jau uz Parīzi aizbraukuši atpūsties, ProjVadi uztaisīja kastingu un gatavs.

  10. da jūs neko nesaprotat. Tā ir nākotnes pilsēta, kurā vienīgais pārvietošanās veids būs sabiedriskais transports un varbūt daži priviliģētie varēs pārvietoties ar auto. Bruģis? Da kas jūs, memīši esat? Pareizi ir, no bērna kājas ir jāmāca pārvarēt grūtības un šķēršļis, citādi izaugs par tādiem puķpodiņiem kā jūs, kuru vienīgais varoņdarbs ir sterilos apstākļos sēžot paklabināt pa attaukotu klavieri. Šitāds bērns, kurš ir iemācijies jau bērnībā braukt pa bruģi dzīvē daudz ko sasniegs, tas ir, ja nepaliks par kropli jau agrā bērnībā. Bet tas ka saka, ir dabīgās atlases ceļš.

  11. Izcili, gaumīgi, pozitīvi!
    Modernās sabiedrības esence – augs, vīrietis un maza meitenīte. Droši vien domāta 2015. gada pavasara-vasaras sezonas nukleārā ģimene. Un lai man met ar puķu podu tas, kurš uzdrošināsies apgalvot, ka braukt ar skrejriteni pa bruģi nav 3 dana cienīga grūtības pakāpe. Lūk, tā arī ir visīstākā māksla izdzīvot pilsētā, kur tev viss nav komfortabli noasfaltēts, aprīkots ar bio tualetēm, atkritumu urnām un tev pakaļ dzenas canis lupus vulgaris bez uzpurņa. Nostāties kaujas pozā, vai bēgt – tāda bija izvēle.

    Man arī šausmīgi sagribējās maza bērna kakas krāsas hipsteru ūziņas.

  12. Valdzinoši, ka Latvijas drosmīgākais blogs stāv taisni un stingri par bērnu drošības atainojumu, tēvu atbildību, ielu stāvokli. Tā jau jūs man allaž šķitāt tādi romantisk ciniķi, bet nē, pedagoģiskās druvas primrindnieki, izrādās.

  13. Da kam pishhh? Vienkārši pajāj! Izmīlē sevi un pajāj!

  14. Vēl pāris gadi pie gņilušakova un bruģis būs reāli krutākais ielu segums, pats gludākais, līdzenākais. Šī vienkārši ir nākotnes vīzija.

  15. Man patika tā ideja, kur mamma nes tv. Jā. Lieliski. Nez TV uz lombardu, lai dabūtu naudu kārtējam apkures rēķinam. Tpū. Vasara tak. Tātad – rēķinam par izlīdzināto elektroenerģijas tarifu?

  16. tā bērna iebrauktās vagas bruģī jau arī ir ko vērtas…
    respect.

  17. hipsterīgais tēvs sapratis, ka ir laiks gandžu pārstādīt mežā, citādi mājas jau visi viegli apdolbijušies jūtās, un tāds nu tas ceļš sanāk

  18. Pārmetumiem par meitenītes vizināšanu pa brautuvi nav nekāda pamata. Tas ir parasts gņiloceliņš (civilizēta veloceliņa ļauna profanācija), kuru tīkls drīz nožņaugs privāto autotransportu, liekot visiem verdziski pārsēsties ekskluzīvi dārgajā Rīgas Satiksmes transportā ar glamūrīgajiem Koblenz portjē.

  19. Ceha “cerīgi” iesāktais teksts un kritika pārvēršas par prastu lamāšanos. Un tas nav ne pieklājīgi, ne konstruktīvi. Tā vien ir cenšanās savu pētījumu padarīt “verbāli interesantāku”. Tomēr pētījumā ir nepilnības.
    Tātad:
    Reklāma nav nepareiza un aplama. Tā ir reklāma “Rīgas ģeogrāfijas zinātājiem”.
    “ClearChannel” reklāmas staba fotofiksācija veikta pie stadiona ēkas Krišjāņa Barona ielā 116A, savukārt reklāmas plakātā redzamā fotosesija notikusi pie nama Miera ielā 10. Šajā namā atrodas kafejnīca “Taka”. Pretējā ielas pusē — kafejnīca “Mierā”. Ļoti iespējams, ka klients ir informēts par attēlā redzamo vietu, un reklāma ziņo Miera ielas bruģa faniem par iespēju vizināties pa līdzenu asfaltu pie TC Domina. Savukārt, reklāmas autori ir nošāvuši vairākus zaķus un tagad smaidot dzer tēju “Takā”. Iespējams par brīvu. :)

  20. #dziļi, Jāni, ļoti #dziļi.

  21. Es teikšu tā – kāds patērētājs, tādas reklāmas. Acīm redzot Domina un viņu radošā aģentūra savu potenciālo mērķauditoriju redz tieši tā – Tēvs ar rododendru rokā hujā*ī ar mazu bērnu pa bruģi, liekot sīkajai tādā veidā atbrīvoties no liekajiem piena zobiem.

    Un slogans – Māksla dzīvot pilsētā… pilsēta ir surovā vide. Tas tev nav piemājas dārziņš Līvānos, kur rutki aug griezdamies, pat ja pastāvīgi tos nemēslo.

    Te taču viss ir skaidrs – tēvs māca bērnam, ka dzīve pilsētā ir nepatīkamu pārsteigumu pilna. Nekas nenāk viegli – gribēji skrejriteni dzimenē? Še! Bet jāhu**jārī būs pa bruģ, jo tramvajs ir pārāk dārgs, lai mēs brauktu uz Mežaparku spēlēties! (tādēļ tas ir redzams distancēti… viltīgs reklamšķiku “namjoks”).

  22. Manuprāt cilvēki pārtērējušies Dominā nopērkot puķi un meitai skrejriteni ar visu ekipējumu, tāpēc jāklumburē tagad mājās pa bruģi, jo tramvaja biļetei nauda nepalika. Vienkārši.

  23. Sekli rokam, biedri! Sekli!
    Kāpēc tētis ar meitu pārvietojas pa bruģi, nevis ietvi? Tāpēc, ka šiem nav āriešu apliecības. Domājat, nejauši ķivere bērnam ir dzeltenā krāsā? Skaidrs, ka tālab, lai apslēptu Dāvida zvaigzni. Reklāmā ir acīmredzama norāde uz Latvijā valdošo fašismu, kur tētis spiests izlikties meitiņai, ka pārvietošanās pa brauktuvi ir viņu brīvprātīga izvēle (līdzīgi kā Roberto Benini filmā “Dzīve ir skaista”).
    Un kāds risinājums šim mežonīgajam fašismam? Skaidrs, ka Putina karavīri, kas brauc tramvajā.

  24. Bļaģ nu cik reizes var atkārtot- traNvajs! TraNNNvajs!!!

  25. Vāji,vāji…
    Nevaru ne apstiprināt ne noliegt, ka šo reklāmas plakātu pasūtīja politikas aizkulišu smagie spēlētāji, kas šādi lika saprast A.Bērziņam, ka kandidēšana uz otru termiņu būtu kļūda. Pilsētā viss ir slikti, go back to vilage. Ja papētam plakātu izvietojumu pilsēta, tad tas sakrīt ar Bērziņa TĀ rīta maršutu… īzii

  26. Tas taču pilnīgi skaidrs. “Mums vajag smuku lokāciju. Atrodiet mums ielu. Bet smuku. Parasta iela neder. Vajag lai fonā koks, bet naudas, lai lokāciju noslēgtu mums nav. Tāpēc ņemam tādu, kur mašīnas nebrauc. O, bruģis smuki izskatītos šitajā reklāmā. Ā, nevar pabraukt? Ai, kurš pamanīs. Ja kas, you will fix it in post.”

  27. Vladislavs Plānā Plēve

    Man ir kauns atzīties, bet par mani atkal raksta republikas presē. Vasaras es pavadu Lielupes stacijas sausās atejas kaku bedrē (sieviešu nodalījums). Skatos lūkās, vēroju dibenus (sieviešu). Berzējos. Ziemas un pavasarus pavadu ieslēdzies reklāmas stabā Barona ielā, kurā arī esmu izurbinājis caurumiņus dailei – blakus vidusskola (humanitārā!), jauno futbolistu stadions un regulāri varu vērot jaunus puikas, kuriem patīk bildēt reklāmas stabus. Pēdējie man patīk visvairāk – dievinu šķidras bārdas, kā manam tēvocim Zbigņevam, kurš mani mēdza bērnībā vannot.

  28. Nils Biruta Ušakovs

    Pis to skrejriteni, tur reāli mēnešbiļete troļukam sanāktu!

  29. Augs ir nozagts. Skrejritenis ir nozagts. Meitene ir nozagts.

  30. Nākas novērot, ka stabuleņu un bārdeļu mode jau plašiem soļiem ienāk arī minoritāšu apdzīvotajos guļamrajonos. Nekas tāds nav piedzīvots kopš 80-to banānenēm.

  31. Neatceros, ka reizē ar banānenēm būtu bijusi modē bārda. Stabulenes gan laikam kaut kā korelēja ar bārdām. Bāc, man jau smiltis birst, vairs taisnību neatceros. :(
    Trapece, pastāsti!

  32. Kādreiz bija labāki rakstiņi.

  33. Mana smadzeņu negaisa versija. Darbojas: kaut kāds iepirkšanās centrs (tekstā :D) un reklāmas aģentūra (tekstā A).

    :D. Mums vajag jaunās sezonas reklāmu. Pozitīvu, saulainu, iepirkšanās orgasmu raisošu. Jums tiek dota absolūta radošā brīvība. Tikai viens nosacījums – lūk obligātā krāsu palete.
    A. Krāsas – zilā, dzeltenā, rozā, kaut kāds zaļganais un smilšu tonis. Laikam. Hm, varbūt pludmales motīvs? Ziniet – zila jūra, smiltis, zaļas palmas, dzeltena saule, meitenes rozā peldkostīmos – sekss vienmēr darbojas.
    :D. Teicami. Tikai jūru nē. Ielieciet labāk zilu žaketi. Mums 8 tūkstoši gabalas noliktavā pūst. Doma par palmām man patīk – ielieciet bērziņu. Vidējais pircējs dievina bērziņu.
    A. OK, pludmalē atkrīt. Kā būtu ar motociklu tēmu? Brīvība, dumpīgums, baikeri zilās žaketēs, plīvojoši mati un bārdas, ceļmalā garām zib bērzi, meitenes rozā lateksa bikini – sekss vienmēr labi strādā.
    :D. Jā, jā. Bārdas noteikti ielieciet un kaut ko no moto, ēēē…, piem., skrituļslidas vai kaut ko tamlīdzīgu, Un ķiveres noteikti neaizmirsiet.
    A. Kā ar meitenēm peldkostīmos? Kā ar seksu?
    :D. Protams lieciet meitenes, bet vienu un mazu. Un ietērpiet mugursomā. Es negribētu, ka tikumības aizstāvji no Saskaņas vai NA sarīko te slaktiņu kā Charlie Hebdo.
    A. Tad jau seksu arī nē?
    :D. Ielieciet tramvaju.
    A. ?
    :D. Zajebal tas Nils visus ar savām sab. transporta un maksas stāvvietu cenām.

  34. Dominai nebija TBWA\Latvia?

  35. U, kapec tu vel neesi ceha lidzautors?

  36. Vai tad iespēja piekomentēt jau nav kaut kas līdzīgs? Man liekas, ka katrs, kurš piedalās komunācijā, savā ziņā veido Cehs.lv saturu.

  37. Kad pirmo reizi ieraudzīju šo reklāmu (braucu tai garām ar skrejriteni), tad tieši šo izdomāju, kas te rakstīts.. un, kāds nav paslinkojis uzrakstīt manas domas :)

  38. par komentāriem te var nosmieties tikpat gardi kā par pašu rakstu :D

  39. Labrīt – tāpēc jau reklāmas sauklī ir vārds “MĀKSLA” – pa bruģi braukt ir MĀKSLA, pa asfaltētiem parka celiņiem taču to jebkurš var… Aizņemtām rokām pilsētas centrā nepiemērtotās drēbēs, starp skriešanu no darba uz sporta zāli vai kādu tikšanos, kaut ko mācīt savam bērnam ir MĀKSLA..

    Vajag domāt pozitīvāk, tad redzēs pavisam citu ainu apkārt :)

  40. Cehs analizē reklāmu. Žoržš arī:
    http://georgepotapny.livejournal.com/1513.html

  41. gaidu kad analizēsiet Pajāj. Mirdzi. reklāmu

  42. Aizvainojums par to, ka kāds vai kāda atļāvās izmantot manu vārdu, lai iekomentētu bezgaumīgu un nevienam nevajadzīgu komentāru. Fui.

  43. Vai tiešām jūs nesaprotat,ka bruģis un puķpods ir bildes paspilgtināšanai? Lai tīri estēstiski labāk izskatītos..

Komentēt