CEHS.lv atklāj: Kā nokārtot LMA eksāmenu

Kā pavisam nesen tika ziņots, „Cehs.lv rīcībā ir nonācis Latvijas Mākslas akadēmijas 2012. gada rudens-ziemas sesijas eksāmens. (…) Cehs.lv saprata, ka uz kritisko notikumu fona, šī gada eksāmenu bez palīdzības nabaga studentiem nenokārtot.”

Ņemot vērā savu iepriekšējo pieredzi investigatīvās žurnālistikas lauciņā, sazinājos ar nozares speciālisti – pērnā gada LMA absolventi Gundegu, kura, neskatoties uz aizņemto darba grafiku taksistes amatā, piekrita satikties, lai sniegtu komentārus par eksāmena autentiskumu, kā arī sniegtu to, ko gaida visi studenti – atbildes uz šķietami āķīgajiem uzdevumiem.

Gundega: „Jā, hmm, nudien, jā… formas, līnijas, perspektīva, krāsu gammas… mhm, mhm…

Pēc tam, kad Gudega bija pārstājusi pētīt mana ofisa tapetes, māksliniece pievērsās pirmajam eksāmena uzdevumam – smaidīgajam zirgam ar spārniem.

 „Jā, eksāmena kredibilitātes pakāpe ir augsta. Šāda tipa uzdevums bija arī mums pagājušajā gadā. Redzams, tikām sveikā cauri, jo šis noteikti ir grūtais gads.

Gundega nekautrējās ķerties pie otām un molberta, lai noķertu fantāzijas lidojumu gluži kā savos studentes gados, kas bija noteicošs pagrieziens, lai liktu lietā savas iegūtās zināšanas un nokļūtu tur, kur viņa ir šobrīd.

„Gluži kā mans diplomdarbs,” prieka asaras slauka Gundega. „Zīmējumu papildināju ar vairākiem būtiskiem elementiem – skūteri, kas ir moderni, stilīgi un patīk jauniešiem, piešķīru zirgam dzimumu. Lai norādītu, ka orientējos arī profesionālajā mākslā, zirga gūžu rotā autentisks Maļēviča melnais kvadrāts. Purns ir zaļš, jo tas simbolizē sabiedrības slēpto vēlmi pēc zaļāka dzīvesveida, taču liesmas apzīmē, ka mēs kaut vai caur uguni pastāvēsim par kapitālisma graušanu un studijām privātās mākslas skolās. Desmit karafes es sev dodu. Desmit.” (red. – karafe ir LMA vērtību skalas vienība.)

„Otrs uzdevums pieprasa vairāk eksaktās zināšanas. Šajos nereti ir iekļauts, kāds triks jeb odziņa, ko pamana ne katrs – visbiežāk indīgo bērni. Konkrētajā gadījumā savienojamie punktiņi mani aizveda līdz mūžīgajam aplim, kurā Tu vari turpināt tos savienot līdz vairs neredzi, ko savienot, hahaha. Arī māksliniekiem ir tas, ko tādi kā Tu sauc par humoru. Hih.”

– Liels paldies, Gundega. Kāpēc pie maģistra pārtrauci studijas, tā vietā, lai sniegtos pēc mākslas doktora titula?

– Redzi, Senci, (taisoties iet prom, uzvelk lielu rūtainu šalli, kas daļēji nosedz to, ko viņa sauc par seju) – mmmph, hurumhurum, pffrtuu, pzzdabols, hurumhurum.

  1. huļi pimpis tik mazs? par proporcijām laikam LMA neko nemāca, esmu vīlies 1/10, TL;DR;, šitas ir zagts no beņa etc.

  2. Bet tur bija vēl viens uzdevums, par tām atšķirībām. To laikam nevar izplidīt. Neviens!

  3. Parasti visi iesmej par māksliniekiem, bet citās vietās pasaulē tā ir nozīmīga dzīves joma, jo rada vērtību. Par šo arī vecs stāsts manā blogā http://ansisegle.lv/kas-ir-maksla/

  4. mjaaaa, zirgam krāns ir nožēlojams. Manuprāt Gundega speciāli ierieba ierādot zirgam dzimumu bet apdalot ar mantību. Pieļauju ka tas ir kādas bērnībs traumas rezultāts.

    Un kā jau biju paredzējis punktiņus tāpat līdz galam nespēja savilkt. Ha ha.

    Tai mērkaķbildei man jau likās ka būs nepieciešams ilgāks laiks. Ceru ka ap ziemsvētkiem būs rezultāts, ne?

  5. veči- respect Jums, laba valodiņa un idejas:)rēcu līdz nejēgai!!!! vislabāk par māksliniekiem izsakās grupas jūdasa graši dziesmiņa http://goo.gl/YYutc

  6. Paldies, Ansi! Lūdzu, vai arī turpmāk varētu zem rakstiem atstāt saites uz tematiski līdzīgām publikācijām savā blogā?

  7. Par 3. uzdevumu runājot: Gundega kļūdījās četros punktos, tāpēc izvēlējāmies nemaldināt studentus. Viņa komentēja, ka “šādi uzdevumi ir tā saucamie “desmitnieka” uzdevumi, ko būtu problemātiski izpildīt pat pasniedzējiem.”

  8. Huh, es jau nobijos, ka atrisinājumus tā arī neieliksiet. O_o

    Paldies, šis noteikti palīdzēs!

Komentēt